Літературне читання. 4 клас

Літературне читання
4 клас
19.03.20
Тема. Таємниці відкриваються допитливим. А.Давидов "Свідки минулих епох"
За оповіданням А.Давидова "Свідки минулих епох" - ст. 130-135:
1)виконати тестування;
2)переказувати за планом на ст. 135.




Таємниці відкриваються допитливим
А.Давидов  Свідки минулих епох ”
Запитання 1
Як звали друзів Петька?
варіанти відповідей

а) Сашко        б) Іра         в) Славко
 г) Іван

Запитання 2
Про кого іде мова? "Чорний кучерявий чуб спадав на трохи завеликі, ледь відстовбурчені вуха. Широкий ніс і великий рот."
варіанти відповідей

а) Петька.              б) Славка.           в) Володимира Івановича.

Запитання 3
Чим уже два роки захоплюються шкільні друзі Петько і Славко?
варіанти відповідей

а) Полюванням.         Б) Подорожами.           в) Фотографуванням.           г) Кінозйомками.

Запитання 4
Яку стрічку зняли друзі в Карпатах?
варіанти відповідей

а) Про гірські краєвиди.         б) Про життя тварин в горах.          в) Про життя рінника.

Запитання 5
Як пристала до товариства Іра?
варіанти відповідей

а) Друзі запропонували взяти її з собою.
 б) Іра любила подорожувати, тому попросилася з ними.

 в) Володимир Іванович запропонував взяти її в мандрівку.

Запитання 6
Добери пропущені слова.
Над водою літали прозорокрилі......, в очереті тріскотів......., скидалася посередині стариці........, а над усім галасували берегові....... .
варіанти відповідей

а)Метелики, деркач, риба, ластівки.


б)Бабки, деркач, риба, пташки.


в)Бабки, дятел, риба, пташки.


г)Бабки, деркач, риба, ластівки.

Запитання 7
Якими були хохулі?
варіанти відповідей

а) Чорні тваринки.
 б) Мали товстий, голий хвіст.

 в)Короткозорі, а чують добре.

г) Гралися у воді.

Запитання 8
Для чого хохулям потрібні канавки?
варіанти відповідей

а)Щоб краще орієнтуватися і знаходити дорогу додому.
 б) Ховатися.
 в)Роль пастки для молюсків, п'явків, черв'яків.

Запитання 9
Звідки діти дізналися, чому ж все -таки зникають ці звірки, як давно вони з'явилися на землі?
варіанти відповідей

 а)Від Володимира Івановича.
 б) З телепередачі.

 в) З довідника.

 г) З газети.

20.03.20
Тема. Паола Утевська - автор науково-художніх творів. Як виникла писемність? П.Утевська "Гості з далеких берегів"
ст.135-138 читати, переказувати.
http://chl.kiev.ua/pub/Publication/Show/620
http://www.chl.kiev.ua/95/WRITER/Utebd.htm

23.03.20
Тема. Як виникла писемність? П.Утевська "Гості з далеких берегів"(продовження). Поділ тексту на частини. Переказ змісту твору за планом.
ст. 138-140, поділити текст на частини за планом ст. 140, переказувати частину, яка найбільше сподобалась.
http://chl.kiev.ua/pub/Publication/Show/620
https://naurok.com.ua/test/literaturne-chitannya-paola-utevska-gosti-z-dalekih-beregiv-skorocheno-34094.html

24.03.20
Тема. Урок позакласного читання. Г.Ткачук «Вечірні крамниці вулиці Волоської».
"Перлинка" ст. 115-119, читати, відповідати на запитання.


Ткачук Галина Сергіївна
Ткачук Галина СергіївнаГалина Ткачук — поетеса, прозаїк, літературознавець. Вона народилася 27 серпня 1985 року в місті Хмельницький. Закінчила Національний університет "Киево-Могилянська академія" за фахом "Літературознавство та історія літератури" та аспірантуру кафедри філології Києво-Могилянської академії (дослідження образу міста в українській дитячій прозі). Працювала редактором, зокрема редагувала літературний додаток журналу для підлітків "Однокласник". Галина Ткачук — учасник багатьох мистецьких акцій та проектів. Авторка збірки поезій "Біле благо" (2003), повістей та оповідань "Славка" (2006), поезій українською та польською мовами "Я та інші красуні", повісті для дітей "Вікно до собаки" (2011); публікацій в антологіях "Дві тонни" (2007), "Хлопчик-дівчинка" (2008), "Сновиди: Сни українських письменників" (2010), "Як вони провели літо, книжка за 24 години" (2011), "30 wierszy zza granicy" (2013), "На Великдень" (2013). Письменниця також публікується у періодичних виданнях. Твори Галини Ткачук перекладено російською та польською мовами.


Про що книга «Вечірні крамниці вулиці Волоської» автора Галина Ткачук
Це правдива історія про затишні крамнички на вулиці Волоській, що на Подолі, про їхніх завсідників — білок, птахів, собак та інших громадян… А ще — про тих безсоромних злодіїв, що надумали позбавити Поділ його найдорожчих реліквій Які ж страшні пригоди, які тяжкі випробування чекають на героїв цієї книжки! Ні! Собі такого не побажаєш. І своїм близьким і рідним — тим більше. Навіть знаючи вже, чим усе це закінчиться, редактор, людина загалом неполохлива, радить усім прочитати цю книжку. Адже тоді Ви, шановний читачу, зможете довідатися, що сталося з іншими, і ніколи не допустите, щоб подібне сталося з Вами або — не приведи Господи! — з Вашими близькими й рідними. 

25.03.20
Тема. Життя і творчість Антіна Лотоцького. Історичні оповідання. А.Лотоцький «Ольга Перевізниківна»(скорочено).
ст.141-144, читати, відповідати на запитання.
Антіна Лотоцького біографія
А.Лотоцький "Ольга Перевізниківна"

27.03.20
Тема. Історичні оповідання. А.Лотоцький «Ольга Перевізниківна»(продовження). Поділ тексту на частини.
ст. 141-144, скласти план, переказувати за планом ту частину, яка найбільше сподобалась.
А.Лотоцький "Ольга Перевізниківна"

06.04.20
Тема. Життя і творчість Віктора Близнеця. Повість-казка. В.Близнець «Земля світлячків»(уривки)
ст. 145-148, читати, переказувати

07.04.20
Тема. Пригоди і дива у повісті-казці. Думки героїв твору. В.Близнець «Земля світлячків» (продовження)
ст.148-151, читати, переказувати
https://mala.storinka.org/%D0%B2%D1%96%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D0%BB%D1%8F-%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D1%8F%D1%87%D0%BA%D1%96%D0%B2-%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%B6%D0%B8%D1%82%D0%B8.html

08.04.20
Тема. Пригоди і дива у повісті-казці. Думки героїв твору. В.Близнець «Земля світлячків» (продовження). Передбачення послідовності розгортання подальших подій
ст.151-152, відповідати на запитання. Скласти твір-мініатюру "Як розгортатимуться події в творі далі?"
https://mala.storinka.org/%D0%B2%D1%96%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D0%BB%D1%8F-%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D1%8F%D1%87%D0%BA%D1%96%D0%B2-%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%B6%D0%B8%D1%82%D0%B8.html

10.04.20
Тема. Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах». Л.Денисенко «Як диварлики віднайшли в собі гідність»
ст.118-129, читати, переказувати, виконати тестування

Денисенко Лариса

Денисенко Лариса
Лариса Денисенко (17 червня, 1973 року, Київ) – українська письменниця литовсько-грецького походження.
За освітою – правник. Закінчила юридичний факультет Київського Національного Університету імені Тараса Шевченка. Навчалася праву також в Центральному Європейському Університеті, на курсах законопроектування Міністерства юстиції Нідерландів.
Адвокат. Спеціалізується на міжнародному, цивільному та адміністративному праві. Є автором та співавтором посібників та альманахів з питань корупції, судоустрою, смертної кари, прав людини для дітей.
З 2006 по 2010 рік була автором та ведучою (разом з Юрієм Макаровим та Анатолієм Єремою) культурологічної програми «Документ» та «Документ +» на каналі 1+1 та 1+1 International.
Працювала як сценарист на телевізійних проектах «Чужі помилки» (СТБ); «Сімейні драми», «Сімейні мелодрами» (1+1).
Пише колонки, оповідання та есеї як для глянцевих журналів («Женский журнал», «Elle Україна», «Harper’s Bazaar Україна», «Домашний очаг. Украина» тощо), так і для бізнес-тижневиків («Фокус», «Профіль» тощо). Публікувалася в культовому журналі «Esquire. Россия».
З дебютним романом «Забавки з плоті та крові» отримала гран-прі Всеукраїнського конкурсу романів та кіносценаріїв «Коронація слова» – 2002.
Книжки «Танці в масках» та «Сарабанда банди Сари» отримували звання «Краща українська книга» за голосуванням читачів та професійного журі тижневика «Корреспондент».

13.04.20
Тема.Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу "У країні знань"
ст. 152 відповідати на запитання. Виконати тестування "Чи уважний ти читач?"
Тестування „Чи уважний ти читач?”
1. На якому автомобілі подорожував Петько з батьком і друзями?
а) „Жигулі”;
б) „Волга”;
в) „Нива”.
2. За якими тваринами спостерігали друзі?
а) За видрами;
б) за бобрами;
в) за хохулями.
3. З якої країни приїхав до нас фікус?
а) З Індії;
б) з Єгипту;
в) з Греції.
4. Чого смертельно боялися печерні приблуди?
а) Грому;
б) води;
в) вітру.
5. У якій країні винайшли пергамент?
а) В Індії;
б) в Китаї;
в) в Греції.
6. Як звали батька Ольги Перевізниківни?
а) Святослав;
б) Мирослав;
в) Ярослав.

14.04.20
Тема. Контрольна робота. Робота з літературним твором (письмово).
ЧУБЧИК
    Жили собі шпаки. Батько і мати маленьким їсти носили, співати по-
шпачиному навчали. Злагода й мир панували в шпаківні.
    У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик. Тож і назвали його
Чубчиком. Чубаті шпаки — дивина. Тож Чубчик так запишався, що почав із
зневагою ставитися до своїх братиків і сестричок.
     Одного ранку Чубчик почув спів соловейків, які витьохкували в саду. І так
йому сподобався той спів, що аж самому захотілося так заспівати.
— Мамо, я хочу соловейком стати, — сказав Чубчик.
— Соловейком, сину, треба народитися, — пояснила шпачиха.
— А я хочу навчитися так гарно співати, як солов'ї! — наполягав Чубчик.
— Спочатку навчися свистіти по-шпачиному, — промовила мати.
— Набрид мені ваш свист! — гукнув Чубчик на весь сад. — Не хочу довіку
вас чути!
— Сину, хіба так можна про свій рід казати? — злякано просвистіла
шпачиха.
— Не хочу такого роду! — кричав шпачок. — Вас і люди не слухають так, як
соловейків.
— Що ти говориш, сину, — промовила зі сльозами на очах мати. — Ранньою
весною прилітаємо ми, коли снігу ще багато на полях і в лісах. Як радіють
діти і дорослі, коли почують наш свист. Люди кажуть, що на крилах ми їм
весну несемо. Хіба цим не треба пишатися? Хіба наш спів гірший, ніж в
інших птахів?
Довго шпачиха навчала розуму сина. Та Чубчик не слухав. Змахнув крильми
— і подався в садок до Соловейка. Знайшов там найстаршого Солов'я, який
сидів на гілці бузини, привітався й попросив:
— Соловейку, навчи мене співати по-своєму.
Соловейко здивовано глянув на Чубчика й запитав:
— Чого це тобі раптом захотілося по-солов'їному співати?
— Бо набридли мені шпаки з їхнім свистом, — відповів Чубчик. — Мені до
вподоби солов'їна пісня, якою ваш рід людей звеселяє.
— Ще не чув, щоб пташки цуралися свого роду, — поважно промовив
Соловейко. — Бо споконвіку так ведеться, що шпак співає по-шпачиному, а
соловей — по-солов'їному. Але коли тобі так захотілося навчитися співати
по-нашому, то зоставайся. 
   Усю весну навчався в Соловейка Чубчик, та нічого в нього не виходило.
Він розучився свистіти по-шпачиному і не навчився співати по-солов'їному.
Тільки й того, що запам'ятав «тьох-тьох-тьох».
   Потім Чубчик усе літо вчився в інших птахів. У Синиці, у Ворони і в
Горобців. Та вивчив лише «цінь-цінь», «кра- кра», «жив-жив».
   Шпачкові здалося, що тепер він найрозумніший серед птахів.
   Якось Чубчик побачив на ясені силу-силенну шпаків. Вони висвистували
один поперед одного, бо прощалися з рідним краєм до наступної весни.
Збиралися у вирій.

    Прилетів до них і Чубчик. Він гордо глянув на батька й матір, братів і
сестер, сів на самісінький вершечок осокора і заверещав:
— Фіють-фіють, кра-кра-кра, тьох-тьох-тьох, жив-жив, цінь-цінь, жив-жив,
кра!
   Шпаки принишкли, слухаючи Чубчика. А коли той утомився верещати,
птахи так зареготали, що аж затремтіли дерева. Соловей сміявся, аж за боки
брався. У синиць від реготу аж сльози виступили на очах, а горобці так
похрипли, що не могли й слова вимовити. Чубчик із сорому ледь не звалився
з осокора. Присоромлений, осміяний, він повернувся додому.
— Що будемо робити, сину? — запитали батьки.
— Буду слухати вас.
— Хоч і пізно, сину, але добре, що за розум нарешті берешся.  
 (За Миколою Магерою)



Прізвище, ім'я_______________________________________
Виконай завдання

1. Як називається короткий, найчастіше віршований, твір повчального
змісту?
А казка
Б вірш
В байка

 2. У якій зі збірок ти розмістиш цей твір?
А у збірці казок про тварин 
Б у збірці оповідань про тварин 
В у збірці оповідань про природу

 3. Що засуджується у творі?
А зарозумілість, надмірно висока думка про себе 
Б зневажливе ставлення до своєї рідної мови 
В зневажливе ставлення до інших 

4. Визнач головну думку твору.
А Любов до рідного краю. 
Б Любов до батьків.
В Любов до рідної мови, бажання розмовляти нею.

5. Хто є головним героєм твору?
А Соловейко 
Б шпачок Чубчик 
В шпачиха 

6. Віднови послідовність подій у творі. 
__ Чубчик покидає свою родину. 
__ Навчання в інших птахів. 
__ Навчання в Солов'я.
__ Дружна сім'я шпаків.
__ Шпачиний спів — рідний спів.
__ Ганебний виступ Чубчика перед птахами.

7. Прочитай вислови і запиши, кого з героїв твору стосуються ці слова.
Реготали так, що аж затремтіли дерева — шпаки;
У них від реготу аж сльози виступили на очах —  синиці;
Так сміявся, аж за боки брався —  соловей;
Від сміху так похрипли, що не могли й слова вимовити — горобці.

 8. Запиши, як ставився молоденький шпачок до рідної пісні спочатку? Чи
змінив він свою думку
згодом?______________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

15.04.20
Тема. Урок позакласного читання. Юлія Смаль "Артемкові друзі"
ст.127-129, читати, відповідати на запитання.Виконати тестування.
Тест:
Текст твору:

17.04.20
Тема.Вступ до теми. Твори зарубіжних письменників. Життя і творчість Миколи Носова. М.Носов "Мишкова каша"(скорочено)
ст.153-155
Аудіозапис:

21.04.20
 Тема.Як зварити кашу? М.Носов"Мишкова каша"(продовження)
ст.156-159
22.04.20
 Тема.Як зварити кашу? М.Носов"Мишкова каша"(продовження). Читання в особах
ст.160-162
24.04.20
Тема. Повість-казка. Життя і творчість Льюїса Керролла. Л.Керроолл "Аліса в країні чудес"(Частина І. У кролячій норі")
ст.162-164
Л.Керроолл "Аліса в країні чудес":

27.04.20
Тема. Урок позакласного читання. І.Розбудько «Духи, що живуть у посуді», « Я знімуся в кіно»
Хрестоматія: ст.162-168, читати, переказувати

28.04.20
Тема. Л.Керроолл "Аліса в країні чудес"(Частина І. У кролячій норі")(продовження)
ст.165-167
https://www.youtube.com/watch?v=XfzJsysL9_c
Л.Керроолл "Аліса в країні чудес":
http://ukrbooks.com/ua/alisa_v_kraini_chudes/
29.04.20
Тема. Л.Керроолл "Аліса в країні чудес"(Частина І. У кролячій норі")(продовження)
ст.168-170
https://www.youtube.com/watch?v=XfzJsysL9_c
Л.Керроолл "Аліса в країні чудес":
http://ukrbooks.com/ua/alisa_v_kraini_chudes/


04.05.20
Тема. Подорож із реального світу в казковий Л.Керролл "Аліса в країні чудес"(Частина І. У кролячій норі")(продовження). Передбачення послідовності розгортання подальших подій
ст.162-170
05.05.20
Тема. Контрольна робота. Навичка читання вголос (усно)
Добре слово
        Булa собі дівчинкa Оля. Коли їй виповнилось п’ять рочків, вонa зaнедужaлa. Простудилaсь і зляглa. Кaшлялa і тaнулa нa очaх.
         До нещaсної дівчинки стaли приходити родичі — Олині тітки, дядьки, бaбусі, дідусі. Кожен приносив що-небудь смaчне і поживне: липовий мед і солодке мaсло, свіжі лісові ягоди та горіхи, перепелині яєчкa тa бульйон із курячого крильця. Кожен кaзaв: «Требa добре хaрчувaтися, требa дихaти свіжим повітрям — і недугa втече в глухі ліси й нa болотa».
         Оля їлa медові щільники й солодке мaсло, лісові ягоди та горіхи, перепелині яєчкa тa бульйон із курячого крильця. Тa нічого не помaгaло. Дівчинкa вже ледве підводилaсь із постелі.
         Якось біля її ліжечкa  зібрaлися усі родичі. Дев’яностолітній дідусь Пaнас і кaже:
— Чогось їй ще не вистaчaє. А чого — і сaм не збaгну.
         Коли це відчиняються двері - й до хати заходить столітня прaбaбуся Нaдія.  Про неї зaбули родичі, вже бaгато років сиділa прaбaбуся Нaдія домa, нікуди не ходилa й ніде не бувaлa. Тa як почулa, що зaнедужaлa прaвнучка, одвaжилaся перевідaти.
          Підійшлa до ліжечкa хворої, сілa нa стільчик, взялa Олину ручку в свою зморщену мaленьку руку і каже:
— Немає в мене ні щільників медових, ні мaсла солодкого, ні свіжих лісових ягід і горіхів, ні яєчок перепелиних, ні курячого крильця. Стaрa я стaла, нічого не бaчу. Принеслa я тобі, милa моя прaвнучко, один - однісінький подaрунок – щире  бaжaння. Одне бaжaння лишилося в мене в серці — aби ти, моя квіточко, видужaлa й знову рaділа ясному сонечку.
          Тaкa могутня силa любові булa в цьому доброму слові, що маленьке Олине сердечко зaбилося чaстіше, щічки стaли рум’яні, в очaх спaлaхнули рaдісні вогники.
          — Ось чого не вистaчaло, — скaзaв дід Пaнас. — Доброго словa.

Василь Сухомлинський
(266 слів)

Завдання після першого перечитування.
               1. Що сталося з дівчинкою?
               2. Як родичі відреагували на хворобу дівчинки?
               3. Як звали столітню прабабусю дівчинки?
              4. Який подарунок принесла бабуся?
              5. Яке бажання лишилося в серці старенької бабусі?

 Завдання для перевірки після декількох перечитувань
1.   Запиши головну думку твору.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
      2.Допиши речення. Оленці стало краще, бо їй не вистачало
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Прономеруй послідовність плану.
         Провідування і гостинці.
         Щире бажання
        Оленка занедужала.
        Прихід бабусі Надії.
        Не вистачало доброго слова
        Нічого дівчинці не допомагало.

4.Постав два питання до змісту твору.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Опиши, якою, на твою думку, була бабуся Надія.
      ______________________________________________________________________________________________________________________________________

06.05.20
Тема. Аналіз контрольної роботи. Опрацювання творів із "Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах". О.Караванська "Вишиванка"
Хрестоматія ст.130-133

08.05.20
Тема. Опрацювання творів із "Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах". О. Мамчич "Будиночок із зірками", "Босо-взутий сніговик", "Про тиранозаврів та їжу", "Дід Андрій і лютий змій"
Хрестоматія ст.134-139, виразно читати вірші; виконати тест

Тест:
https://naurok.com.ua/test/hrestomatiya-3-4-klasi-olesya-mamchich-virshi-198858.html

12.05.20
Тема. Опрацювання творів із "Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах". В. Рутківський" Угода"(уривок)

13.05.20
Тема. Опрацювання творів із "Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах". Ю.Смаль "Хімія і їжа"
Хрестоматія ст.178-185, читати оповідання, переказувати
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-4klass.pdf
Тест:
https://naurok.com.ua/test/yulya-smal-himiya-i-zha-31668.html

15.05.20
Тема.Урок позакласного читання.
Р.Кіплінг "  Приповідка про старого Кенгуру"
"Перлинка" ст.147-151,читати,переказувати казку.
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3298
Тест:
https://naurok.com.ua/test/redyard-kipling-pripovidka-pro-starogo-kenguru-140826.html

18.05.20
Тема. Опрацювання творів зарубіжних письменників. А Мілн "Вінні-Пух"
"Перлинка" ст.152-162,читати,переказувати казку.

19.05.20
Тема. Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу " У країні світової літератури" ст.170- відповідати на запитання

20.05.20
Тема. П.Маар " Що не день, то субота"
"Перлинка" ст.162-170,читати,переказувати казку.

22.05.20
Тема. З думкою про літні канікули. А. Костецький "Канікули".
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  1 вересня – День знань – особливе свято! Завжди яскравий, насичений емоційністю та хвилюючою атмосферою. Голосно звучить урочиста музика, ...